Makaleler

Çalışanların Takım Ruhunu Nasıl Geliştirebilirsiniz?

10.06.2016

Bir şirketin başarılı olması için etkili ve nitelikli çalışanlara ihtiyacı vardır. Çalışanlar, kendilerinden beklenen yeterliliği gösteremezlerse şirket ne kadar maddi olanağa sahip olursa olsun başarılı olamaz.

Çalışanların başarısı, şirketin başarısı demektir. Başarının ilk kuralı da bir takım olabilmektir. İyi bir takım çalışması için tüm çalışanların birbirlerine inanmaları ve anlayışlı olmaları gerekir. Futbol, basketbol gibi takım oyunları bu konudaki en iyi örneklerdir. Oyuncuların koordineli şekilde hareket etmeleri onları tek vücut yapar ve böylelikle oyunu kazanırlar. İşbirliği ve takım çalışmasının gerektiği her alanda bu kural geçerlidir.

Kimi zaman çalışanların enerjisi düşer ve bu da takım ruhunu zedeler. Unutmayın, mutlu ofis üretken ofistir. Zedelenen bir takım ruhu kimseye yararlı değildir. Peki, bir yönetici olarak ofisinizdeki çalışanların takım ruhunu geliştirmek için neler yapabilirisiniz?

  1. Çalışanlarınızı çok zorunlu durumlar dışında mesaiye çağırmayın. Mesai bitimine yarım saat kala onlara ekstra işler vermeyin ve tatillerde rahatsız etmeyin. Çalışanların yöneticilerinden nefret etmelerini sağlayan nedenlerin başında kişisel zamanlarının patron tarafından işgali yer almaktadır.
  2. Çalışanlarınıza eşit davranın. Birine, diğerinden fazla önem vermeniz şirket içinde dengelerin değişmesine ve çalışanların birbirlerine daha farklı gözle bakmalarına neden olur. Ayrıca bu tarz bir tutum içine giren yöneticinin objektiflikten giderek uzaklaştığı, ön yargılı bir tutum içine girdiği gözlemlenmiştir.
  3. Günümüzde en sık karşılaşılan durumlardan biri yöneticilerin çalışanlarının fikirlerini kendilerininmiş gibi sunmalarıdır. Bunu durum etik olmadığı gibi çalışanların yöneticilerine güvenmemelerine ve işlerine karşı isteksizliğe neden olmaktadır.
  4. Çalışanlara nefes alacak alan bırakın. Bununla ne demek istiyoruz. Çalışanların işlerini nasıl yaptığını takip etmek olması gerekendir. Ancak sürekli kimin ne yaptığını kontrol etmek çalışanların motivasyonunu düşürür. Kuralların önceden net olarak belirlenmesi en doğrusudur. Kuralları belirleyin ve ona göre davranın.
  5. Çalışanlarınızı ilgilendiren konuları kendileriyle görüşün, kişinin arkadaşlarıyla yaptığınız görüşmeler dedikodulara yol açar ve bu da profesyonel bir tavır değildir.
  6. Çalışanlarınızdan süper kahraman yaratmaya çalışmayın. Yarına kadar bitirmesi için 1000 sayfalık bir rapor vermek sizi gerçekçi bir yönetici yapmaz. Olanaksız tarihler yerine, gerçekleşmesi mümkün bir zaman aralığı belirleyin.
  7. Sözlerinizi tutun. “Sonra bakarız.” Diyerek daha önce verdiğiniz sözleri geçiştirmek sizi sözüne güvenilmez biri yapar. Çalışanların motivasyonunu zedeler.
  8. Ödüllendirin. İyi çalışmaları, gerçekleştiren hedefleri ödüllendirin. Çalışanlarınızın kendileri iyi hissettiklerinden emin olun. Kendini iyi hisseden çalışanların daha verimli ve istekli çalıştıklarını aklınızın bir köşesine yazın. 

Son olarak çalışanlarınızı sürekli olarak güdüleyin. Sadece başarılı oldukları zaman değil, başarısızlıklarında da yanında olun. Nasıl ki bir başarı kazanıldığında bu bir takıma mal ediliyor aynı şekilde başarısızlıklarda bu tavır devam ettirilmeli, kötü sonlardan tek bir kişi sorumlu tutulmamalıdır.


Geri Dön