Makaleler

Daha Üretken Çalışmak İçin 10 Öneri

10.06.2016

İnsanlar birden fazla işi bir arada yaparken zamanın kendilerine yetmediğini düşünüyorlar. Ayrıca bu durumun üretkenlikleri üzerinde doğrudan etkisi olduğunun farkındalar. Peki sınırlı zamanda yapılması gereken onlarca işin üstesinden nasıl gelebilecekler?

Şunu unutmamak lazım yoğun çalışıyor olmanız, üretken olduğunuz anlamına gelmez. Herkes çok yoğun çalıştığını iddia ediyor. Peki bu durum verimli çalışmanızı sağlıyor mu?

Verimli çalışma konusunda bazı önerilerimiz var. Hemen başlayalım.

1.E posta organizasyonu çok önemlidir. Gereksiz e postaların gelişini engelleyerek e posta yükünüzü hafifletmelisiniz. Buna gereksiz bültenlere üyeliklerinizi sonlandırarak başlayabilirsiniz. Veya düşük öncelikli e postalarınızı bir yerde toplayın. Gelen kutunuzu ne kadar boş tutarsanız yeni gelen e postalara o kadar kolay erişebilirsiniz. Bu sayede zamanınızı daha verimli kullanmış olursunuz. Gelen kutunuz yalnızca hızlı yapılması gereken işlerden oluşmalı.

2.Yanıt gerektirmeyen dosyalarınızı hemen arşivleyin. Gelen kutunuzu yapılacaklar listesi gibi kullanın, gereksiz e postaları arşivleyin veya silin.

3.Tek seferde bir uygulama kullanın. Çalışırken sosyal medyadan ve anında mesajlaşma programlarından uzak durmalısınız. Dikkatinizin bir mesaj bildirimiyle dağılmasına izin vermeyin. Hatta telefonunuzun mesaj bildirimlerini bile sessize alın. Gelen e postaları okuduysanız çalışırken epostanızı kapalı tutun. Eğer internette arama yapmıyorsanız tarayıcınızı kapalı tutmakta yararınıza olacaktır. Arka planda açık bir şey olmamasına özen gösterin. Aynı andan birden fazla iş yapmak dikkatinizi dağıtır ve verimsiz çalışmanıza sebep olur. İşiniz normalden daha uzun sürer.

4.Tüm bildirimleri kapatın. E-postalar, sosyal medyadaki yeni beğenmeler ve etiketlenmeler de dâhil tüm bildirimlerinizi kapatın. Zamanla tüm bunların dikkatinizi nasılda dağıttığını kendiniz fark edeceksiniz.

5.Molalar vererek çalışın. En fazla 2 saatte bir mola vermeye çalışın. Mola sırasında mutlaka gerinin, tuvalet ihtiyacınızı giderin, su için, temiz hava alın, sosyal medya hesaplarınızı inceleyin. Mola vermek dikkatinizi toparlamanızı sağlar. 5-10 dakika dinlendikten sonra işinize geri dönün.

6.Bunalırsanız çalışmayı bırakın. Temiz hava alın, bir şeyler atıştırın, meditasyon (nefese odaklan, zihni durdurma, sessiz kalma ve derin düşünme) yapın. Daha sonra dinç bir zihinle işinize geri dönün.

7.Televiyon ile aranıza mesafe koyun. Hareketsiz bir şekilde televizyon karşısında oturmak yerine kendinizi geliştirebileceğiniz, daha faydalı birçok şey yapabilirsiniz. Bu durum iş başarınıza doğrudan etki edecektir. Televizyonu hayatınızdan tamamen çıkartmak zorunda değilsiniz sınırını bildiğiniz takdirde izlediğiniz filmlerde kişisel gelişiminize katkı sağlayacaktır.

8.Yediklerinizi not edin. Yediğiniz yiyecekler ruh halinizi doğrudan etkilemektedir. Yediğiniz yiyecekler; sizi yorabilir, aşırı heyecanlandırabilir veya dikkatinizi dağıtabilir. Hangi yiyeceklerin sizde bu etkileri yarattığını bulun ve onları daha az tüketin, hatta onlardan uzak durun. Taze ve işlenmemiş gıdalar işinize daha iyi odaklanmanızı sağlar.

9.Soyal medyada daha az kişiyi takip edin. Size bir şey katmadığını düşündüğünüz kişileri takip etmeyin. Daha çok güçlü ilişki ve değerler üzerine odaklanın. Sayısal değerleri önemsemeyin. Binlerce arkadaşınız veya takipçiniz olmasının bir önemi yok. Hatta bu sayının fazla olması çok fazla paylaşım içerisinde kaybolmanıza ve zaman kaybına neden olur.

10.En verimli saatlerinizde çalışın. Her insanın en verimli çalıştığı saatler farklıdır. Bu sürede telefonunuzu ve e-postalarınızı kapatın, toplantı almayın ve dikkatinizi dağıtacak şeyleri etrafınızdan uzaklaştırın. 

Bir iş için harcanan zamanın uzun olması işin başarılı bir şekilde yapıldığı anlamına gelmez. Bu nedenle çok değil verimli çalışın. Yorulmuş olmanız üretken olduğunuzu göstermez. İşlerinizi kısa sürede bitirerek yeni şeyler öğrenmek için kendinize daha fazla vakit ayırabilmelisiniz.


Geri Dön